Wednesday, July 3, 2013

hadiah dari tuhan


ku akui bukan mudahnya untuk menjalani sebuah perpisahan 
sehinggakn aku memberontak pada kesetiaan
mempersoalkn dan terus mempersoalkn 
isi dalam doaku asyik saja meminta hikmahnya

ternyata,
tuhan tidak memberikn aku kertas ada tulisanNya
dia hanya hadiahkn kau sebagai sebuah utusan
kau utusan tuhan
pengantaraan dari ilahi
tidak Dia hantar untuk memarahi aku,kerana tuhan maha kasih
tidak Dia hantar untuk memukul aku,kerana tuhan maha Pengampun
tidak jua Dia hantar untuk menghamunku,kerana tuhan maha Mencintai
Tuhan hadiahkn untuk aku berfikir
Tuhan berikn untuk aku melihat dan merasa
seperti dalam isi doaku, hikmah...
namun,
apa perlu aku lakukan?
apa harus aku perbuatkn?
apa dan bagaimana?

bila aku sedari,
Ada tulisan tuhan yang membuatkan aku tersentak untuk memikirkn.
soalnya mudah.
adakah kau tidak mensyukuri apa yang dikurniakn?
adakah kau tidak menghargai apa yang diberikan?
jika kau diberikan bukanlah untuk kau ambil kesempatan.
andai kau dikurniakn bukan untuk kau membiarkn..
jagalah,hargailah,dan bersyukurlah.


hadiah buat Neng..

No comments:

Post a Comment